HANDELSBETINGELSER

Mikkla.dk er en Enkeltmandsvirksomhed der ejes og drives af Mikkla V/Anders Riis Petersen, CVR-nr. 30 29 98 17. Vi har til huse på Roustvej 119, 6818 Årre (7 km fra Varde centrum) – Tlf. 75 15 10 00, kundeservice@mikkla.dk

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for køb af varer på Mikkla.dk.

 

BESTILLING & BETALING

Alle priser på Mikkla.dk er angivet i DKK og er inklusive 25 % moms.

Når du har fundet de ønskede varer, trykker du på ”LÆG I KURV” knappen, og du kan herefter shoppe videre. Du kan løbende tjekke indholdet og købssummen i kurven øverst i højre hjørne af siden, ved at trykke på knappen ”INDKØBSKURV” kan du til hver en tid redigere i bestillingen, inden købet afsluttes. Når du er færdig med at shoppe og klar til at købe, klikker du på ”INDKØBSKURVEN” og vælger knappen ”KØB” og gå direkte til levering og betaling. Du kan i stedet trykke på knappen ”INDKØBSKURV”, hvor du kan gennemse din bestilling og rette i indholdet, inden du går videre.

Husk at benytte din rabatkode, hvis du har en. Derefter skal du godkende handelsbetingelserne for Mikkla.dk. Vælg derefter ønsket betalingsmetode og klik på ”KØB NU” knappen, og du kommer videre til indtastning af betalingsoplysninger.

HUSK du kan ændre dit indhold i indkøbskurven helt frem til, at du bekræfter dit køb. Ved at trykke på knappen ”KØB NU” kommer du videre til indtastning af betalingsoplysninger. Når de er indtastet og godkendt, går din ordre videre til Mikkla.dk.

 

LEVERINGSTID

Hos Mikkla.dk bestræber vi os på en hurtig levering. Alle ordrer sendes som regel samme dag eller førstkommende hverdag, herefter er leveringen 1-3 hverdage. (Større forsendelser kan have længere leveringstid – 3-5 dage) Ved personlige bestillinger kan der være en leveringstid på op til 7 hverdage, ellers står det under varen.

Hvis du skal bruge din bestilling til en bestemt dato, er du altid velkommen til at skrive det under “kommentarer”, så vil vi gøre, hvad vi kan for at få din bestilling frem til den ønskede dato.

Vi er lagerførende i de fleste af de varer, du finder på vores hjemmeside. Det kan dog forekomme, at enkelte varer er udsolgte, og der kan derfor være ekstra leveringstid. I så fald vil vi kontakte dig.

 

FRAGT PRISER

Hos Mikkla.dk vil vi gerne gøre det nemt og fleksibelt for dig, du kan derfor vælge mellem privat levering eller levering til pakkeshop.

Af hensyn til miljøet bruger så vidt muligt genbrugs kasser og genbrugs fyld til forsendelse. 🙂

  • Levering til GLS pakkeshop kr. 39,- (Fri fragt ved køb over kr. 599,-)
  • Levering med GLS til erhvervsadresse kr. 89,-
  • Levering til privatadresse med PostNord kr. 79,-
  • Levering til Norge, Færøerne og Grønland kr. 289,- (Prisen er inkl. Fortoldnings gebyr)
  • Levering til Sverige med GLS kr. 142,-
  • Levering til Holland og Tyskland med GLS til pakkeshop kr. 149,-

GLS: Gør det nemt at få pakken leveret i en GLS pakkeshop, du vælger selv, hvor du vil hente din pakke, og hvornår på dagen du vil hente den indenfor shoppens åbningstid. GLS har mere end 1000 pakkeshops rundt i landet. Når du laver din bestilling, vælger du selv den pakkeshop, der passer dig bedst.

Når pakken er afsendt og på vej med GLS, modtager du et track & trace nr., så du kan følge din pakke. Når pakken er fremme ved Pakkeshoppen, modtager du en mail og evt. en SMS om afhentning af din pakke i GLS pakkeshoppen. Når du afhenter pakken, skal du medbringe pakkens ID nr. og billedlegitimation. Du finder bl.a. de mange GLS Pakkeshops afhentningssteder hos tankstationer, døgnkiosker og supermarkeder mm rundt i hele Danmark.

 

PRIVAT LEVERING

Levering til privat adresse sker med GLS. Hvis du ikke er hjemme til at modtage pakken, skal du skrive et sted hvor pakken må stilles, vælger du pakken må stilles, er det på eget ansvar.

 

AFHENTNING

Du kan også vælge selv at afhente din bestilling i vores butik på Roustvej 119, 6818 Årre (7 km fra Varde centrum) – så sparer du fragten. Husk vi har åben hver onsdag til fredag fra kl. 12 – 17.30 eller efter aftale – Tlf.: 75 15 10 00. Bestilling og betaling SKAL foretages via hjemmesiden på normalvis. Vi kontakter dig, når varerne er klar til afhentning. Varerne kan afhentes efter aftale alle hverdage mellem kl. 9 og kl. 18.

 

ERHVERVSADRESSER

Få pakken leveret til en erhvervsadresse (din arbejdsplads) og spar turen til pakkeshoppen. Der leveres med GLS til erhvervsadresser. Erhvervsadressen skal have et gyldigt CVR nr. og have åbningstid og være tilgængelig i dagtimerne på hverdage.

 

TRACK & TRACE

Når din pakke er afsendt fra Mikkla.dk, sender vi dig et Track & Trace nr., så du kan følge din pakke. Det er også det nr., du skal bruge, hvis du ikke er hjemme, når posten kommer, eller når du skal afhente din pakke i pakkeshoppen. Husk at medbringe ID nr. samt billedlegitimation.

 

FORSENDELSER TIL UDLANDET

Forsendelser til udlandet: Ved alle forsendelser til Grønland, Færøerne, Norge og lande i Europa. Pakker til Grønland og Færøerne sendes med skib, medmindre andet aftales. Forsendelser til Holland, Sverige og Tyskland sendes med GLS, Forsendelser til øvrigt udland bedes kontakte os for leveringspris.

Du skal selv stå for afregning af moms, når pakken afhentes. Mikkla.dk har intet med dette at gøre.

Har du spørgsmål til forsendelser til udlandet, så kontakt os på kundeservice@mikkla.dk og vil vi hjælpe dig.

 

BETALINGSKORT

Hos Mikkla.dk kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Maestro, American Express og Mobilepay. Hos Mikkla.dk betaler du ingen kort gebyr. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Mikkla.dk. Der kan kun trækkes det beløb, du har angivet eller mindre – og kun én gang. Du kan også vælge at betale med ViaBill, Anyday eller bankoverføre. Vær opmærksom på, at betaling via bankoverførsel ikke er dækket af indsigelsesordningen.

Reservation af beløb: Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Betaling med ViaBill: Du kan også vælge at betale med kredit via ViaBill.

Du kan læse de til enhver tid gældende forretningsbetingelser for ViaBill på deres hjemmeside her http://www.viabill.com/terms ”Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. 

Betaling med Anyday: Mikkla tilbyder delbetaling i samarbejde med Anyday: Du kan derfor også vælge at betale med kredit via Anyday.

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

BANKOVERFØRSEL FRA UDLANDET: IBAN-kontonummer: DK5696820000893471

BIC (SWIFT-adresse): NRNEDK21

 

SALG TIL INSTITUTIONER OG KOMMUNER

Bestilling til institutioner og kommuner med EAN Nr. er muligt. Hvis I har spørgsmål, er I velkommen til at kontakte os på 75 15 10 00 eller mikkla@mikkla.dk

 

ORDREBEKRÆFTELSE

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse.

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Hvis du ikke modtager en ordrebekræftelse, se venligst i din spam mail, inden du kontakter os.

 

FORTRYDELSESRET

Den lovpligtige fortrydelsesret på 14 dage:

Inden for de første 14 dage kan du fortryde købet af varer, og her hæfter du for en værdiforringelse af varen.

Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag el. lørdag forlænges fristen til den førstkommende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller en vare, der leveres i flere partier, gælder perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@mikkla.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Undtagelser til fortrydelsesretten:

Har du købt varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, så skal du være opmærksom på, at du ikke har fortrydelsesret. Der kan eksempelvis være tale om bamser, nusseklude, trælegetøj med broderet eller graveret navn og lign.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for større forsendelser.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste kr. 1100,-

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

  • Gem gerne din faktura-mail da fakturaen på varen bedes medsendes som kopi ved returnering.
  • Udfyld gerne returnerings skema, og send til kundeservice@mikkla.dk inden returnering.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til: Mikkla.dk, Roustvej 119, 6818 Årre – Mrk. ”RETURVARER”

Vi anbefaler, at du sørger for, at varerne er forsvarligt indpakket, og herefter en beskyttende indpakning.  Vi anbefaler at der ikke klæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da det muligvis kan medføre en værdiforringelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor altid postkvittering samt evt. track & trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb.

 

IKKE AFHENTEDE VARER

Ved ikke afhentede pakker, som skyldes fortrydelse, fratrækker vi de reelle returomkostninger i tilbagebetalingen opkræves reelle omkostninger til dækning af returporto udgifter som er kr. 49,00.

Dokumentation for dit køb:

For at fremme ekspeditionen bør du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Hvis det er en gave, du har modtaget, skal bedes varen stadig have ordre nr. vedlagt. Derudover vil det lette ekspeditionen, hvis du vedlægger en udfyldt returformular, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

TILBAGEBETALING

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

BEMÆRK VEDR. VARENS VÆRDI I FORBINDELSE MED FORTRYDELSE

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. For at modtage hele købsbeløbet retur må du ikke have taget varen i brug, eller på anden måde beskadiget den, mens du havde ansvaret for den.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@mikkla.dk eller telefonisk på 75 15 10 00 på hverdage mellem kl. 12 og 18.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen sendes til:

Mikkla
Roustvej 119
6818 Årre

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger, du har haft i forbindelse med at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Du kan også vælge at købe en returlabel til kr. 49,-

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, Husk at få en kvittering for afsendelse. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt til pakkeshop eller sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Anders Riis Petersen på kundeservice@mikkla.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her 

 

PERSONDATAPOLITIK

For at kunne handle på Mikkla.dk skal du som minimum oplyse: Navn, adresse, e-mailadresse og telefon/mobilnummer.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Ovenstående data og oplysninger om, hvilke varer du har købt, bliver jf. bogføringslovens § 10, gemt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører.

Oplysninger   sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse af data vil altid ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Den dataansvarlige på https://mikkla.dk/ er Mikkla.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig. Du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til vores kundeservice via e-mail mikkla@mikkla.dk

 

FORTROLIGHED

Hos Mikkla.dk er dine personlige kontaktoplysninger fortrolige, og vi garanterer, at ingen andre vil få adgang til dem.
Den dataansvarlige hos Mikkla.dk er Mikkla   

 

LOVVALG & VÆRNETING

Køb af varer på Mikkla.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Ta' del i Mikklas legeunivers

Vil du være den første til at få adgang til eksklusive tilbud, de seneste legetøjsnyheder og spændende begivenheder? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev i dag! Det er den bedste måde at holde dig opdateret om alt, hvad der sker i Mikklas legeunivers.